Беззаперечний авторитет серед музичних видань опублікував свіжий рейтинг композицій, що вплинули на становлення жанру хеві-метал.
П'ять пісень гурту Black Sabbath увійшли до нового переліку. В першу десятку потрапили: Iron Man – на сьомій сходинці, War Pigs – на п’ятій, а легендарна Black Sabbath очолила рейтинг! Редакція пише: наприкінці шістдесятих колектив намагався потрапити на блюзову сцену, коли раптом виникла ідея пісні, що лякала би слухачів, як фільм жахів. Пісня перейняла назву від стрічки-жахалки — і музиканти вирішили, що вона варта і самого гурту. Спонурена звуками грому і церковного дзвону, Black Sabbath стала справжнім оригіналом жанру хеві-метал. Композиція випромінює грубу пекельну велич, страшну й веселу водночас. Це ефект, за яким всі метал-гурти ганяються і по цей день.
Друге місце посіла Master of Puppets. Rolling Stone пише: “Титульний трек із третього альбому додав нюансів і ускладнив спід-метал гурту Металліка, відкривши нові можливості для жанру. Композиція захоплювала всім: від яскравих куплетів до похмурої центральної частини, від громового бриджу до пекучого соло Кірка Хеммета. Гітарист казав: "Найбільше мене дивує, наскільки сучасно звучить Master of Puppets сьогодні. Цього важко досягти".
Першу трійку закриває Ace of Spades від Motörhead. Rolling Stone зазначає: “Нова хвиля британського хеві-металу була переходом музики від млявості до шаленості, і небагато пісень є настільки ж яскравим прикладом цього, як Ace of Spades. Між високовольтними прострілами бас-гітари та маніакальним галопом барабанної установки, гурт щодуху тисне на педаль. Але в той час, як багато шанувальників підспівували рядку "Я не хочу жити вічно", Леммі казав: "Насправді я б хотів померти за рік до вічності. Щоб не бачити тієї метушні".
Breaking the Law — це гнів, катарсис і поп-доступність, акуратно загорнуті в лаковану шкіру та хромовані клепки, коментує Rolling Stone четверте місце в переліку. Коли Хелфорд вигукує: “Ти не знаєш, що це таке”, ми відчуваємо його розпач. “Кожен гурт має пісню, яку з часом просто набридає грати”, — казав гітарист Ґленн Тіптон. Але як тільки публіка починає підспівувати, і грати стає цікавіше.
Здобувши собі ім’я в гуртах Rainbow і Black Sabbath, Ронні Джеймс Діо створив власний гурт у 1983 році. Holy Diver був першим його синглом у тридцятирічній кар’єрі демонів, драконів і райдуг. Діо створив пісню про Христоподібну постать на іншій планеті, яка кладе своє життя, аби перенестися в інший світ. Люди його планети кажуть: “Не йди, пропадеш!”, але насправді, як зазначав Діо, ці ревниві егоїсти піклувалися суто про свій добробут. Це відображення внутрішньої темної сторони людства.
Десяте місце: Iron Maiden, Run to the Hills. Це був перший синґл з новим вокалістом гурту Дікінсоном, з блискучим звуком гітари Мюррея і лютою барабанною грою Клайва Барра. Але саме та остання фраза “run/for/your/livеs” перетворило пісню на хеві-метал-гімн, і це був ідеальний початок для нового фронтмена Iron Maiden. Сам Дікінсон казав: “От іноді народжується пісня, і ви спинним мозком знаєте, що вона стане великою”.
Фірмовими піснями Ронні Діо можуть бути Heaven and Hell і Holy Diver, але Stargazer — це його найкраще вокальне виконання. Річі Блекмор після виходу з Deep Purple закинув гітару. "Мені набридло слухати інших гітаристів, і я втомився від своїх мелодій. Тож я почав грати на віолончелі, на ній і виникла Stargazer". На щастя, Блекмор схаменувся і створив гурт Rainbow, щоб записати Stargazer. Близькосхідні рифи та соло Блекмора разом з текстом Діо про чарівника, його мрії про зведення вежі до зірок чужою кров'ю створили сурове зображення божевілля.
Сімнадцяту позицію посіла Back in Black від AC/DC. Rolling Stone жартує: “Це, мабуть, найбільш величні поминки в історії рок-н-ролу. Випущені лише через п’ять місяців після прощання з Боном Скоттом, ця пісня й сам альбом нагадують, що розплатою за гріх може стати смерть, але вечірки все одно тривають. Back in Black звучить легко і жваво, навіть у довгій тіні смерті Бона Скотта”
Багато рок-гуртів початку сімдесятих за виглядом і вчинками нагадували вікінгів. Та тільки Led Zeppelin зміг написати пісню про них, яка б звучала як уже розпочатий грабіж. Цей бойовий клич був натхненний візитом до Ісландії, і ода скандинавській міфології залишається, як у музичному, так і в ліричному плані. Бульдозерні ритми та подвоєний голос Планта, що лунає за основним вокалом, нагадують хор канібалів, голосіння в пекельному обряді.
У вісімдесятих метал-музику звинувачували в оспівуванні сатанинських образів. 1983 року Mötley Crüe роздмухав вогонь, назвавши свій другий альбом Shout at the Devil. Титульна пісня демонструє всі сильні сторони гурту: стрімкий вокал, вбивчу звук гітари і приспів, який осідає в мозку. А з викликом злих сил в пісні дуже мало спільного. Нікі Сікс казав: "Вона про відторгнення. Наприклад, відкритого ворога, наперед програшного вибору чи диявола всередині вас".
З фортепіано та мрійливим голосом Емі Лі вступ пісні Bring Me to Life перетворюється з мрійливої балади на тяжкий готік-метал. Поєднання голосу Лі, хард-рокової позиції Evanescence і реп-вокальних вставок Пола Маккоя привело пісню на вершини чартів і зробило її проривним хітом ню-метал у 2003 року. Емі розповіла пізніше, що пісню вона написала в 19 років після того, як малознайомий чоловік прочитав в її очах, що вона потерпає від насильницьких стосунків. Ним виявився Джош Гарцлер, за якого Емі врешті-решт вийшла заміж. 43 рядок у сотні найкращих.
54 позиція: Def Leppard, Photograph. Журнал пояснює: “Це була квінтесенція поп-метал-гурту вісімдесятих. Пісня стала великим, заздрісним для інших проривом у Штатах, завдяки зрозумілому й легкому ритму, милозвучним вокальним пасажам Джо Елліотта і дещо сумній та красивій мелодії в приспіві. Ніхто ніколи не використав ефективніше формулу "миле і пухнасте".
81 сходинка. Twisted Sister, We’re Not Gonna Take It. Гурту знадобилося десятиліття концертного досвіду, щоб у 1984 році явити світу це досягнення. Тут захопливе барабанне інтро і найбільш липка мелодія приспіву. "Я зі школи Еліса Купера, майстра таких пісень. Тож створив гімн-супровід протестів і праведного гніву", — казав Ді Snider. Послання досягло публіки на крилах незабутнього відеокліпу, який став хітом на MTV завдяки почуттю гумору музикантів та їхнього вигляду, що нагадував New York Dolls на стероїдах.