Беззаперечний авторитет серед музичних видань опублікував свіжий рейтинг композицій, що вплинули на становлення жанру хеві-метал.
П'ять пісень гурту Black Sabbath увійшли до нового переліку. В першу десятку потрапили: Iron Man – на сьомій сходинці, War Pigs – на п’ятій, а легендарна Black Sabbath очолила рейтинг! Редакція пише: наприкінці шістдесятих колектив намагався потрапити на блюзову сцену, коли раптом виникла ідея пісні, що лякала би слухачів, як фільм жахів. Пісня перейняла назву від стрічки-жахалки — і музиканти вирішили, що вона варта і самого гурту. Спонурена звуками грому і церковного дзвону, Black Sabbath стала справжнім оригіналом жанру хеві-метал. Композиція випромінює грубу пекельну велич, страшну й веселу водночас. Це ефект, за яким всі метал-гурти ганяються і по цей день.
Друге місце посіла Master of Puppets. Rolling Stone пише: “Титульний трек із третього альбому додав нюансів і ускладнив спід-метал гурту Металліка, відкривши нові можливості для жанру. Композиція захоплювала всім: від яскравих куплетів до похмурої центральної частини, від громового бриджу до пекучого соло Кірка Хеммета. Гітарист казав: "Найбільше мене дивує, наскільки сучасно звучить Master of Puppets сьогодні. Цього важко досягти".
Першу трійку закриває Ace of Spades від Motörhead. Rolling Stone зазначає: “Нова хвиля британського хеві-металу була переходом музики від млявості до шаленості, і небагато пісень є настільки ж яскравим прикладом цього, як Ace of Spades. Між високовольтними прострілами бас-гітари та маніакальним галопом барабанної установки, гурт щодуху тисне на педаль. Але в той час, як багато шанувальників підспівували рядку "Я не хочу жити вічно", Леммі казав: "Насправді я б хотів померти за рік до вічності. Щоб не бачити тієї метушні".
Breaking the Law — це гнів, катарсис і поп-доступність, акуратно загорнуті в лаковану шкіру та хромовані клепки, коментує Rolling Stone четверте місце в переліку. Коли Хелфорд вигукує: “Ти не знаєш, що це таке”, ми відчуваємо його розпач. “Кожен гурт має пісню, яку з часом просто набридає грати”, — казав гітарист Ґленн Тіптон. Але як тільки публіка починає підспівувати, і грати стає цікавіше.
Здобувши собі ім’я в гуртах Rainbow і Black Sabbath, Ронні Джеймс Діо створив власний гурт у 1983 році. Holy Diver був першим його синглом у тридцятирічній кар’єрі демонів, драконів і райдуг. Діо створив пісню про Христоподібну постать на іншій планеті, яка кладе своє життя, аби перенестися в інший світ. Люди його планети кажуть: “Не йди, пропадеш!”, але насправді, як зазначав Діо, ці ревниві егоїсти піклувалися суто про свій добробут. Це відображення внутрішньої темної сторони людства.
Десяте місце: Iron Maiden, Run to the Hills. Це був перший синґл з новим вокалістом гурту Дікінсоном, з блискучим звуком гітари Мюррея і лютою барабанною грою Клайва Барра. Але саме та остання фраза “run/for/your/livеs” перетворило пісню на хеві-метал-гімн, і це був ідеальний початок для нового фронтмена Iron Maiden. Сам Дікінсон казав: “От іноді народжується пісня, і ви спинним мозком знаєте, що вона стане великою”.
Фірмовими піснями Ронні Діо можуть бути Heaven and Hell і Holy Diver, але Stargazer — це його найкраще вокальне виконання. Річі Блекмор після виходу з Deep Purple закинув гітару. "Мені набридло слухати інших гітаристів, і я втомився від своїх мелодій. Тож я почав грати на віолончелі, на ній і виникла Stargazer". На щастя, Блекмор схаменувся і створив гурт Rainbow, щоб записати Stargazer. Близькосхідні рифи та соло Блекмора разом з текстом Діо про чарівника, його мрії про зведення вежі до зірок чужою кров'ю створили сурове зображення божевілля.
Сімнадцяту позицію посіла Back in Black від AC/DC. Rolling Stone жартує: “Це, мабуть, найбільш величні поминки в історії рок-н-ролу. Випущені лише через п’ять місяців після прощання з Боном Скоттом, ця пісня й сам альбом нагадують, що розплатою за гріх може стати смерть, але вечірки все одно тривають. Back in Black звучить легко і жваво, навіть у довгій тіні смерті Бона Скотта”
Багато рок-гуртів початку сімдесятих за виглядом і вчинками нагадували вікінгів. Та тільки Led Zeppelin зміг написати пісню про них, яка б звучала як уже розпочатий грабіж. Цей бойовий клич був натхненний візитом до Ісландії, і ода скандинавській міфології залишається, як у музичному, так і в ліричному плані. Бульдозерні ритми та подвоєний голос Планта, що лунає за основним вокалом, нагадують хор канібалів, голосіння в пекельному обряді.
У вісімдесятих метал-музику звинувачували в оспівуванні сатанинських образів. 1983 року Mötley Crüe роздмухав вогонь, назвавши свій другий альбом Shout at the Devil. Титульна пісня демонструє всі сильні сторони гурту: стрімкий вокал, вбивчу звук гітари і приспів, який осідає в мозку. А з викликом злих сил в пісні дуже мало спільного. Нікі Сікс казав: "Вона про відторгнення. Наприклад, відкритого ворога, наперед програшного вибору чи диявола всередині вас".
З фортепіано та мрійливим голосом Емі Лі вступ пісні Bring Me to Life перетворюється з мрійливої балади на тяжкий готік-метал. Поєднання голосу Лі, хард-рокової позиції Evanescence і реп-вокальних вставок Пола Маккоя привело пісню на вершини чартів і зробило її проривним хітом ню-метал у 2003 року. Емі розповіла пізніше, що пісню вона написала в 19 років після того, як малознайомий чоловік прочитав в її очах, що вона потерпає від насильницьких стосунків. Ним виявився Джош Гарцлер, за якого Емі врешті-решт вийшла заміж. 43 рядок у сотні найкращих.
54 позиція: Def Leppard, Photograph. Журнал пояснює: “Це була квінтесенція поп-метал-гурту вісімдесятих. Пісня стала великим, заздрісним для інших проривом у Штатах, завдяки зрозумілому й легкому ритму, милозвучним вокальним пасажам Джо Елліотта і дещо сумній та красивій мелодії в приспіві. Ніхто ніколи не використав ефективніше формулу "миле і пухнасте".
81 сходинка. Twisted Sister, We’re Not Gonna Take It. Гурту знадобилося десятиліття концертного досвіду, щоб у 1984 році явити світу це досягнення. Тут захопливе барабанне інтро і найбільш липка мелодія приспіву. "Я зі школи Еліса Купера, майстра таких пісень. Тож створив гімн-супровід протестів і праведного гніву", — казав Ді Snider. Послання досягло публіки на крилах незабутнього відеокліпу, який став хітом на MTV завдяки почуттю гумору музикантів та їхнього вигляду, що нагадував New York Dolls на стероїдах.
Допомагаємо дітям разом