У другій половині сімдесятих гурт почав заробляти не лише концертами та продажем альбомів, але й власною продукцією. На самому початку це був більш-менш стандартний мерч. Та згодом авторизовані товари почали приносити чи не більше грошей, ніж музика! Їхні комікси розкуповували, бо до фарби для друку начебто було домішано кров музикантів! Ляльки, набори для Kiss-мейкапу, настільні ігри та маски на Хеловін, запальнички, колекційні картки та пінбольні машини – люди хотіли (і хочуть!) купувати все. До речі, одна з позицій, що й досі мають найбільший попит – це ланчбокси. Батьки купують їх дітям для шкільних сніданків, а собі – для офісних. Лише впродовж двох років, між 77-м і 79-м роками всесвітні продажі предметів з логотипом Kiss сягнули ста мільйонів доларів! З роками та попитом неймовірний список товарів поповнювався: чохли для смартфонів, спортивні пляшки для води і навіть сидіння для унітазів! Про одяг і аксесуари на будь-який смак годі й говорити.
Як рок може вплинути на чиєсь життя? – Якби в моєму житті не з‘явився Black Sabbath, я б, можливо, і досі був би ранковим рознощиком газет. Без жартів.
Lars Ulrich
Metallica