-
Поділіться з друзями! 
slogan
ще 4 радіостанції
Як слухати радіо онлайн
📻
Ранкове шоу [КАМТУГЕЗА] Radio ROKS — Рок. Тільки рок!
👇 Пишіть ранковому шоу [КАМТУГЕЗА] 👇

Легенда Рока. The Beatles — 60

Торік творці фільму Yesterday спробували показати нам світ, в якому ніколи не було Бітлз. На щастя, це лише миле кіно — і їх знає кожна людина на Землі. Ми ж розповімо про найцікавіші повороти їхньої долі! Соня Сотник — найбільша шанувальниця ліверпульської четвірки на Радіо РОКС. То ж, пригадаємо цікаві факти з історії Бітлз разом із нею!

Поділіться цією програмою з друзями!

Всі випуски

array(11) { ["absnum"]=> string(4) "3557" ["program"]=> string(3) "155" ["title"]=> string(17) "Випуск №1" ["about"]=> string(1227) "Тітка Мімі, яка виховувала Джона Леннона, дуже сердилась на те, що юний бешкетник днями не розлучався з гітарою. Вона постійно повторювала, що гітарою не заробиш на життя. От якби Джон взявся до роботи, то колись він, можливо, зміг би купити свій маєток на березі Атлантичного океану. Але впертий Джон не покинув гітару. І через шість років вже заробляв мільйони. Якось він повіз свою тітку Мімі на омріяний нею берег Атлантичного океану з фешенебельними котеджами. Підвів до розкішного будинку — і вона побачила на ньому меморіальну дощечку з лаконічним написом "Гітара — це чудове хобі, Джоне. Але нею не заробиш на життя". "Цей будинок тепер твій", — сказав Джон тітці Мімі." ["about_xml"]=> string(0) "" ["datetime"]=> string(19) "0000-00-00 00:00:00" ["position"]=> string(1) "1" ["files"]=> string(0) "" ["date"]=> string(10) "00.00.0000" ["myTime"]=> string(10) "00.00.0000" ["audio"]=> array(1) { [0]=> array(8) { ["absnum"]=> string(4) "3869" ["program_id"]=> string(3) "155" ["part_id"]=> string(4) "3557" ["listened"]=> string(3) "739" ["downloads"]=> string(1) "0" ["timekeeping"]=> string(8) "00:01:12" ["file_name"]=> string(40) "БИТЛЗ 60-Программа-001.mp3" ["sum"]=> string(3) "739" } } } array(11) { ["absnum"]=> string(4) "3558" ["program"]=> string(3) "155" ["title"]=> string(17) "Випуск №2" ["about"]=> string(757) "Пол Маккартні власним прикладом довів, як важливо вміти налаштовувати гітару. З першого ж погляду цей 15-річний юнак зовсім не сподобався зарозумілому, зухвалому та дуже дорослому 17-літньому Джонові Леннону. Леннон навіть не хотів подавати Полові руку при знайомстві. Але дізнавшись, що Пол вміє добре налаштовувати гітару, все ж зглянувся та обдарував Пола своєю увагою. Результат цього знайомства знає весь світ." ["about_xml"]=> string(0) "" ["datetime"]=> string(19) "0000-00-00 00:00:00" ["position"]=> string(1) "2" ["files"]=> string(0) "" ["date"]=> string(10) "00.00.0000" ["myTime"]=> string(10) "00.00.0000" ["audio"]=> array(1) { [0]=> array(8) { ["absnum"]=> string(4) "3870" ["program_id"]=> string(3) "155" ["part_id"]=> string(4) "3558" ["listened"]=> string(3) "695" ["downloads"]=> string(1) "0" ["timekeeping"]=> string(8) "00:00:56" ["file_name"]=> string(40) "БИТЛЗ 60-Программа-002.mp3" ["sum"]=> string(3) "695" } } } array(11) { ["absnum"]=> string(4) "3561" ["program"]=> string(3) "155" ["title"]=> string(17) "Випуск №3" ["about"]=> string(925) "Зараз ми всі звикли, що фірмові диски та платівки обов'язково містять буклет із фотографіями та текстами пісень. А започаткував цю моду альбом Бітлз 1967 року, Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. І взагалі, "Сержант Пеппер" критики називають одним з альбомів, які змінили сучасну музику. Журнал Rolling Stone у 2003 році визнав його найкращим альбомом усіх часів. Про те, наскільки важливий для прихильників музики цей диск, свідчить і його комерційний успіх. Сьогодні продано понад 30 мільйонів копій по всьому світові — і це не край." ["about_xml"]=> string(0) "" ["datetime"]=> string(19) "0000-00-00 00:00:00" ["position"]=> string(1) "3" ["files"]=> string(0) "" ["date"]=> string(10) "00.00.0000" ["myTime"]=> string(10) "00.00.0000" ["audio"]=> array(1) { [0]=> array(8) { ["absnum"]=> string(4) "3877" ["program_id"]=> string(3) "155" ["part_id"]=> string(4) "3561" ["listened"]=> string(3) "616" ["downloads"]=> string(1) "0" ["timekeeping"]=> string(8) "00:01:05" ["file_name"]=> string(40) "БИТЛЗ 60-Программа-003.mp3" ["sum"]=> string(3) "616" } } } array(11) { ["absnum"]=> string(4) "3562" ["program"]=> string(3) "155" ["title"]=> string(17) "Випуск №4" ["about"]=> string(1127) "Потрапити до книжок дуже просто: якщо ви опинилися у потрібному місці у потрібний час. Ім'я Пол Коул світиться у всіх довідниках про Бітлз тільки через те, що його фігура потрапила у кадр, коли знімалася легендарна обкладинка альбому Abbey Road. Американець Пол просто прогулювався вулицею, коли побачив фотографа та чотирьох молодиків у чудернацьких вбраннях. Вони туди-сюди крокували зеброю. За рік до Коула прибігли його діти з платівкою Abbey Road у руках. "Тату, тату, дивись, це ж ти!" До речі, костюм Джона Леннона, у якому він увічнений на обкладинці Abbey Road, у 2005 році був проданий на аукціоні у Лас-Вегасі за 118 тисяч доларів." ["about_xml"]=> string(0) "" ["datetime"]=> string(19) "0000-00-00 00:00:00" ["position"]=> string(1) "4" ["files"]=> string(0) "" ["date"]=> string(10) "00.00.0000" ["myTime"]=> string(10) "00.00.0000" ["audio"]=> array(1) { [0]=> array(8) { ["absnum"]=> string(4) "3875" ["program_id"]=> string(3) "155" ["part_id"]=> string(4) "3562" ["listened"]=> string(3) "608" ["downloads"]=> string(1) "0" ["timekeeping"]=> string(8) "00:01:09" ["file_name"]=> string(40) "БИТЛЗ 60-Программа-004.mp3" ["sum"]=> string(3) "608" } } } array(11) { ["absnum"]=> string(4) "3579" ["program"]=> string(3) "155" ["title"]=> string(17) "Випуск №5" ["about"]=> string(619) "Цікаво, чи знали Бітли, на які суми вони підписуватимуть контракти у майбутньому. Хай там як, на початку кар'єри Бітлз переживали таку скруту, що погоджувалися виступати у нічних клубах за бутерброди. А коли зірки-початківці вирушили виступати по німецьких пабах, їм доводилося використовувати на своїх гітарах струни від клубних піаніно." ["about_xml"]=> string(0) "" ["datetime"]=> string(19) "0000-00-00 00:00:00" ["position"]=> string(1) "5" ["files"]=> string(0) "" ["date"]=> string(10) "00.00.0000" ["myTime"]=> string(10) "00.00.0000" ["audio"]=> array(1) { [0]=> array(8) { ["absnum"]=> string(4) "3895" ["program_id"]=> string(3) "155" ["part_id"]=> string(4) "3579" ["listened"]=> string(3) "601" ["downloads"]=> string(1) "0" ["timekeeping"]=> string(8) "00:00:50" ["file_name"]=> string(40) "БИТЛЗ 60-Программа-005.mp3" ["sum"]=> string(3) "601" } } } array(11) { ["absnum"]=> string(4) "3580" ["program"]=> string(3) "155" ["title"]=> string(17) "Випуск №6" ["about"]=> string(671) "Зараз неможливо уявити хеві-метал без його символу, кози. За офіційною версією, її використання впровадив Ронні Джеймс Діо у 1978 році. Але якщо ви придивитесь до обкладинки альбому Бітлів Yellow Submarine, то побачите, що анімований Леннон, витягнувши праву руку, стискає її пальці у цьому характерному жесті. А як відомо, Yellow Submarine вийшов у 1969 році, задовго до появи хеві-металу." ["about_xml"]=> string(0) "" ["datetime"]=> string(19) "0000-00-00 00:00:00" ["position"]=> string(1) "6" ["files"]=> string(0) "" ["date"]=> string(10) "00.00.0000" ["myTime"]=> string(10) "00.00.0000" ["audio"]=> array(2) { [0]=> array(8) { ["absnum"]=> string(4) "3896" ["program_id"]=> string(3) "155" ["part_id"]=> string(4) "3580" ["listened"]=> string(4) "1155" ["downloads"]=> string(1) "0" ["timekeeping"]=> string(0) "" ["file_name"]=> string(0) "" ["sum"]=> string(4) "1155" } [1]=> array(8) { ["absnum"]=> string(4) "3898" ["program_id"]=> string(3) "155" ["part_id"]=> string(4) "3580" ["listened"]=> string(1) "0" ["downloads"]=> string(1) "0" ["timekeeping"]=> string(8) "00:00:54" ["file_name"]=> string(40) "БИТЛЗ 60-Программа-006.mp3" ["sum"]=> string(1) "0" } } } array(11) { ["absnum"]=> string(4) "3581" ["program"]=> string(3) "155" ["title"]=> string(17) "Випуск №7" ["about"]=> string(887) "Акули компанії грамзапису Дека, мабуть, кусали лікті, спостерігаючи за шаленим успіхом Бітлів. Тому що у 62-му році, після прослуховування нікому тоді не відомого гурту, представник компанії Дека відмовився підписувати контракт із новачками. Бітли потім і самі почали розкручувати молоді таланти, відкривши у 1967 році компанію Apple. І 1968-го року після прослуховування представник компанії Apple відмовив нікому ще тоді невідомому… Девідe Боуї. Правду кажуть, немає пророка у своїй вітчизні." ["about_xml"]=> string(0) "" ["datetime"]=> string(19) "0000-00-00 00:00:00" ["position"]=> string(1) "7" ["files"]=> string(0) "" ["date"]=> string(10) "00.00.0000" ["myTime"]=> string(10) "00.00.0000" ["audio"]=> array(1) { [0]=> array(8) { ["absnum"]=> string(4) "3897" ["program_id"]=> string(3) "155" ["part_id"]=> string(4) "3581" ["listened"]=> string(3) "592" ["downloads"]=> string(1) "0" ["timekeeping"]=> string(8) "00:01:00" ["file_name"]=> string(40) "БИТЛЗ 60-Программа-007.mp3" ["sum"]=> string(3) "592" } } } array(11) { ["absnum"]=> string(4) "3582" ["program"]=> string(3) "155" ["title"]=> string(17) "Випуск №8" ["about"]=> string(876) "Один з рекордів Бітлз, який ще нікому досі не вдалося побити, — це швидкість запису альбому. Свій дебютний альбом, Please Please Me, Бітли записали усього за 12 годин, у три підходи. Хлопці співали майже безперервно —і наприкінці роботи втратили голоси. Запис коштував усього 400 фунтів. Кожен з Бітлів отримав на руки по 29 фунтів. Але результат був приголомшливий. Дебютний альбом Бітлз протримався у британському чарті 30 тіжнів. Його витиснув звідти лише їхній наступний альбом, Whith The Beatles." ["about_xml"]=> string(0) "" ["datetime"]=> string(19) "0000-00-00 00:00:00" ["position"]=> string(1) "8" ["files"]=> string(0) "" ["date"]=> string(10) "00.00.0000" ["myTime"]=> string(10) "00.00.0000" ["audio"]=> array(1) { [0]=> array(8) { ["absnum"]=> string(4) "3899" ["program_id"]=> string(3) "155" ["part_id"]=> string(4) "3582" ["listened"]=> string(3) "589" ["downloads"]=> string(1) "0" ["timekeeping"]=> string(8) "00:01:01" ["file_name"]=> string(40) "БИТЛЗ 60-Программа-008.mp3" ["sum"]=> string(3) "589" } } } array(11) { ["absnum"]=> string(4) "3583" ["program"]=> string(3) "155" ["title"]=> string(17) "Випуск №9" ["about"]=> string(1089) "Бітлз стали першими, хто випустив альбом без малюнку на обкладинці. Просто білий конверт з викарбуваною назвою гурту на титулі. Це так званий Білий Альбом. Таке несподіване рішення дизайнера Річарда Хемільтона шокувало як самих Бітлів, так і керівництво компанії Apple. А Річард пояснив: сьогодні у світі немає людини, яка б не знала Бітлз. Тому все інакше, крім їхнього імені — це надмірність. І дійсно, Бітлз того часу мали таку популярність, що Білий альбом тільки в одній Америці став 19 разів платиновим та отримав звання десятої платівки в історії сучасної музики, що найбільш вдало продавалася." ["about_xml"]=> string(0) "" ["datetime"]=> string(19) "0000-00-00 00:00:00" ["position"]=> string(1) "9" ["files"]=> string(0) "" ["date"]=> string(10) "00.00.0000" ["myTime"]=> string(10) "00.00.0000" ["audio"]=> array(1) { [0]=> array(8) { ["absnum"]=> string(4) "3900" ["program_id"]=> string(3) "155" ["part_id"]=> string(4) "3583" ["listened"]=> string(3) "587" ["downloads"]=> string(1) "0" ["timekeeping"]=> string(0) "" ["file_name"]=> string(0) "" ["sum"]=> string(3) "587" } } } array(11) { ["absnum"]=> string(4) "3584" ["program"]=> string(3) "155" ["title"]=> string(18) "Випуск №10" ["about"]=> string(1397) "Як виникла назва гурту Бітлз, не пам'ятали навіть самі Бітли. Але Джон Леннон в одному з інтерв'ю раптом зізнався, що колись йому наснився чоловічок у вогні, він наказав Джонові назвати свій гурт Бітлз. Можливо, це був жарт, але Леннон дуже хотів вигадати назву, яка б мала декілька значень. Так і вийшло! Слово Бітлз, написане через англійські літери E та A, при вимові звучить як "Жуки". А при читанні у ньому присутнє слово "Ритм". Назва з'явилася у квітні 60-го року, але хлопцям довелося ще довго гріти чуба та рвати жили за свій авторитет, щоб назву ухвалили промоутери. До того на афішах нікому не відомого гурту значились: Long John & The Silver Beatles, The Silver Beatles, бо промоутерам такі назви здавалися більш рекламними та звучними, ніж якась коротесенька, неправильно написана The Beatles." ["about_xml"]=> string(0) "" ["datetime"]=> string(19) "0000-00-00 00:00:00" ["position"]=> string(2) "10" ["files"]=> string(0) "" ["date"]=> string(10) "00.00.0000" ["myTime"]=> string(10) "00.00.0000" ["audio"]=> array(1) { [0]=> array(8) { ["absnum"]=> string(4) "3901" ["program_id"]=> string(3) "155" ["part_id"]=> string(4) "3584" ["listened"]=> string(3) "587" ["downloads"]=> string(1) "0" ["timekeeping"]=> string(8) "00:01:18" ["file_name"]=> string(40) "БИТЛЗ 60-Программа-010.mp3" ["sum"]=> string(3) "587" } } } array(11) { ["absnum"]=> string(4) "3619" ["program"]=> string(3) "155" ["title"]=> string(18) "Випуск №11" ["about"]=> string(1487) "Ідолом кожного Бітла був король рок-н-ролу Елвіс Преслі. Одного разу Бітлз зустрілися зі своїм кумиром, це сталося у серпні 65 року на таємній вечірці у будинку Елвіса. Бітли обмінялися із Преслі подарунками — і вже за годину поринули у гру на гітарах. Хлопці були під грандіозним враженням від зустрічі — та багато розповідали у своїх інтерв'ю про те, якою видатною особистістю виявився Елвіс. І тільки Пол Маккартні був більше вражений не особистістю короля рок-н-ролу, а пультом дистанційного керування телевізором, який він вперше побачив у нього вдома. А от сам Елвіс мав змішані відчуття щодо Бітлз. Він бачив у них причину того, що американська поп-музика втрачала популярність — і взагалі вважав Бітлз джерелом всього анти-американського. Але це не заважало Королю виконувати на своїх концертах пісні Бітлз." ["about_xml"]=> string(0) "" ["datetime"]=> string(19) "0000-00-00 00:00:00" ["position"]=> string(2) "11" ["files"]=> string(0) "" ["date"]=> string(10) "00.00.0000" ["myTime"]=> string(10) "00.00.0000" ["audio"]=> array(1) { [0]=> array(8) { ["absnum"]=> string(4) "3938" ["program_id"]=> string(3) "155" ["part_id"]=> string(4) "3619" ["listened"]=> string(3) "520" ["downloads"]=> string(1) "0" ["timekeeping"]=> string(8) "00:01:17" ["file_name"]=> string(40) "БИТЛЗ 60-Программа-011.mp3" ["sum"]=> string(3) "520" } } } Array
739

Тітка Мімі, яка виховувала Джона Леннона, дуже сердилась на те, що юний бешкетник днями не розлучався з гітарою. Вона постійно повторювала, що гітарою не заробиш на життя. От якби Джон взявся до роботи, то колись він, можливо, зміг би купити свій маєток на березі Атлантичного океану. Але впертий Джон не покинув гітару. І через шість років вже заробляв мільйони. Якось він повіз свою тітку Мімі на омріяний нею берег Атлантичного океану з фешенебельними котеджами. Підвів до розкішного будинку — і вона побачила на ньому меморіальну дощечку з лаконічним написом "Гітара — це чудове хобі, Джоне. Але нею не заробиш на життя". "Цей будинок тепер твій", — сказав Джон тітці Мімі.

695

Пол Маккартні власним прикладом довів, як важливо вміти налаштовувати гітару. З першого ж погляду цей 15-річний юнак зовсім не сподобався зарозумілому, зухвалому та дуже дорослому 17-літньому Джонові Леннону. Леннон навіть не хотів подавати Полові руку при знайомстві. Але дізнавшись, що Пол вміє добре налаштовувати гітару, все ж зглянувся та обдарував Пола своєю увагою. Результат цього знайомства знає весь світ.

616

Зараз ми всі звикли, що фірмові диски та платівки обов'язково містять буклет із фотографіями та текстами пісень. А започаткував цю моду альбом Бітлз 1967 року, Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. І взагалі, "Сержант Пеппер" критики називають одним з альбомів, які змінили сучасну музику. Журнал Rolling Stone у 2003 році визнав його найкращим альбомом усіх часів. Про те, наскільки важливий для прихильників музики цей диск, свідчить і його комерційний успіх. Сьогодні продано понад 30 мільйонів копій по всьому світові — і це не край.

608

Потрапити до книжок дуже просто: якщо ви опинилися у потрібному місці у потрібний час. Ім'я Пол Коул світиться у всіх довідниках про Бітлз тільки через те, що його фігура потрапила у кадр, коли знімалася легендарна обкладинка альбому Abbey Road. Американець Пол просто прогулювався вулицею, коли побачив фотографа та чотирьох молодиків у чудернацьких вбраннях. Вони туди-сюди крокували зеброю. За рік до Коула прибігли його діти з платівкою Abbey Road у руках. "Тату, тату, дивись, це ж ти!" До речі, костюм Джона Леннона, у якому він увічнений на обкладинці Abbey Road, у 2005 році був проданий на аукціоні у Лас-Вегасі за 118 тисяч доларів.

601

Цікаво, чи знали Бітли, на які суми вони підписуватимуть контракти у майбутньому. Хай там як, на початку кар'єри Бітлз переживали таку скруту, що погоджувалися виступати у нічних клубах за бутерброди. А коли зірки-початківці вирушили виступати по німецьких пабах, їм доводилося використовувати на своїх гітарах струни від клубних піаніно.

1155

Зараз неможливо уявити хеві-метал без його символу, кози. За офіційною версією, її використання впровадив Ронні Джеймс Діо у 1978 році. Але якщо ви придивитесь до обкладинки альбому Бітлів Yellow Submarine, то побачите, що анімований Леннон, витягнувши праву руку, стискає її пальці у цьому характерному жесті. А як відомо, Yellow Submarine вийшов у 1969 році, задовго до появи хеві-металу.

592

Акули компанії грамзапису Дека, мабуть, кусали лікті, спостерігаючи за шаленим успіхом Бітлів. Тому що у 62-му році, після прослуховування нікому тоді не відомого гурту, представник компанії Дека відмовився підписувати контракт із новачками. Бітли потім і самі почали розкручувати молоді таланти, відкривши у 1967 році компанію Apple. І 1968-го року після прослуховування представник компанії Apple відмовив нікому ще тоді невідомому… Девідe Боуї. Правду кажуть, немає пророка у своїй вітчизні.

589

Один з рекордів Бітлз, який ще нікому досі не вдалося побити, — це швидкість запису альбому. Свій дебютний альбом, Please Please Me, Бітли записали усього за 12 годин, у три підходи. Хлопці співали майже безперервно —і наприкінці роботи втратили голоси. Запис коштував усього 400 фунтів. Кожен з Бітлів отримав на руки по 29 фунтів. Але результат був приголомшливий. Дебютний альбом Бітлз протримався у британському чарті 30 тіжнів. Його витиснув звідти лише їхній наступний альбом, Whith The Beatles.

587

Бітлз стали першими, хто випустив альбом без малюнку на обкладинці. Просто білий конверт з викарбуваною назвою гурту на титулі. Це так званий Білий Альбом. Таке несподіване рішення дизайнера Річарда Хемільтона шокувало як самих Бітлів, так і керівництво компанії Apple. А Річард пояснив: сьогодні у світі немає людини, яка б не знала Бітлз. Тому все інакше, крім їхнього імені — це надмірність. І дійсно, Бітлз того часу мали таку популярність, що Білий альбом тільки в одній Америці став 19 разів платиновим та отримав звання десятої платівки в історії сучасної музики, що найбільш вдало продавалася.

587

Як виникла назва гурту Бітлз, не пам'ятали навіть самі Бітли. Але Джон Леннон в одному з інтерв'ю раптом зізнався, що колись йому наснився чоловічок у вогні, він наказав Джонові назвати свій гурт Бітлз. Можливо, це був жарт, але Леннон дуже хотів вигадати назву, яка б мала декілька значень. Так і вийшло! Слово Бітлз, написане через англійські літери E та A, при вимові звучить як "Жуки". А при читанні у ньому присутнє слово "Ритм". Назва з'явилася у квітні 60-го року, але хлопцям довелося ще довго гріти чуба та рвати жили за свій авторитет, щоб назву ухвалили промоутери. До того на афішах нікому не відомого гурту значились: Long John & The Silver Beatles, The Silver Beatles, бо промоутерам такі назви здавалися більш рекламними та звучними, ніж якась коротесенька, неправильно написана The Beatles.

520

Ідолом кожного Бітла був король рок-н-ролу Елвіс Преслі. Одного разу Бітлз зустрілися зі своїм кумиром, це сталося у серпні 65 року на таємній вечірці у будинку Елвіса. Бітли обмінялися із Преслі подарунками — і вже за годину поринули у гру на гітарах. Хлопці були під грандіозним враженням від зустрічі — та багато розповідали у своїх інтерв'ю про те, якою видатною особистістю виявився Елвіс. І тільки Пол Маккартні був більше вражений не особистістю короля рок-н-ролу, а пультом дистанційного керування телевізором, який він вперше побачив у нього вдома. А от сам Елвіс мав змішані відчуття щодо Бітлз. Він бачив у них причину того, що американська поп-музика втрачала популярність — і взагалі вважав Бітлз джерелом всього анти-американського. Але це не заважало Королю виконувати на своїх концертах пісні Бітлз.

Показати ще 10
Показати ще 10

📱 Слухайте зі смартфона

Рок-цитата наступна

Що для мене популярність? Це коли всі починають тебе любити, коли ти вже закопаний на 6 футів в землі. John Lennon Beatles

Добро робити легко!

Допомагаємо дітям разом